بستن

safeland.ir@gmail.com       +98 21 88 81 48 12

توسط

کاغذ خردکن چیست

کاغذ خردکن چیست

 

گسترش ادارات و انجام امور اداری برای پیشبرد انواع مختلف کارها موجب بیشتر شدن کار کارمندان اداری شد. برای اینکه بر دقت کار اداری و سرعت آن بیفزایند دستگاه های اداری بسیاری تولید کرده اند. این دستگاه ها از طرفی راحتی کارمندان را فراهم می آورند، از یک سو امنیت کارهای اداری را بالاتر می برند و از طرفی دیگر اجرای کار برای ارباب رجوع را سرعت می بخشند.

یکی از این تجهیزات اداری دستگاهی است به نام کاغذ خردکن. اسناد و مدارکی که هر روزه در ادارات مختلف تولید می شوند تعداد بالا و حجم بسیاری دارند. این اسناد برای همیشه مورد استفاده قرار نمی گیرند و پس از مدتی کارایی و ارزش خود را از دست می دهند. در این هنگام نگهداری از آن ها نه کار ساده ایست و نه عاقلانه. پس بهترین راه از بین بردن آن هاست و برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال می توان اسناد را مچاله کرد و در سطل آشغال ریخت. اما این نحوه دور ریختن یک اشکال دارد و آن این است که ممکن است این اسناد به دست افراد دیگری برسد و باعث سوء استفاده آن ها شود. به همین جهت دستگاهی تولید شده به نام کاغذ خردکن که به بهترین نحو اسناد و مدارکی که دیگر مورد نیاز نیستند را از بین می برد.

روش کار این دستگاه به این گونه است که کاغذ یا سند را دریافت می کند و آن را به رشته های بسیار ریز یا به پودری از کاغذ تبدیل می کند به نحوی که دیگر قابل استفاده و قابل بازیابی نباشد. البته این دستگاه تنها برای از بین بردن اسناد به کار نمی رود بلکه از آن می توان برای کم کردن حجم زباله های کاغذی استفاده کرد. در برخی مدل های این دستگاه نیز می توان به از بین بردن سی دی CD و دی وی دی DVD و اطلاعات روی آن ها اقدام کرد که به آن ها سی دی خردکن نیز می گویند. کاغذ خردکن ها بسته به نوع عملکرد انواع متفاوتی دارند که در زیر نام می بریم.

کاغذ خردکن های رشته ای نوعی از کاغذ خردکن ها هستند که کاغذ را به صورت رشته رشته پاره می کنند. این نوع از کاغذ خردکن بیشتر مناسب مصارف خانگی است که تعداد کمی کاغذ را در روز امحا می کنند.

کاغذ خردکن پودری نوع دیگر کاغذ خردکن ها است که همان طور که از نامش پیداست اوراق و اسناد کاغذی را به پودری از کاغذ تبدیل می کند. کاغذ خردکن های پودری برای استفاده در شرکت ها و سازمان های دولتی که استفاده روزانه زیادی دارند مناسب می باشد.

از جهت دیگر می توان کاغذ خردکن را به دو نوع کاغذ خردکن صنعتی و اداری تقسیم بندی کرد. کاغذ خردکن های صنعتی برای بانک ها و ادارت بزرگ طراحی شده اند و قدرت و البته قیمت بالایی دارند. اما کاغذ خردکن های اداری مخصوص مصارف ادارات کوچک تر و مصارف خانگی هستند و برای سه دسته از کاربران با استفاده کم، کاربران با استفاده متوسط و کاربران پرکار طراحی و تولید شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای با علامت * ضروری هستند

کانال تلگرام گروه مهندسی سیف لند