بستن

safeland.ir@gmail.com       +98 21 88 81 48 12

توسط

چند نکته در مورد مراقبت و نگهداری از ویدئو پروژکتور

زمانی که ویدئو پروژکتوری را تازه خریداری می کنید، نکات ساده ای هست که در صورت رعایت آنها ، می توانید زمان بیشتری از دستگاه تان استفاده کنید و با مشکلات کمتری روبرو شوید. در اینجا به چند نکته اشاره خواهیم کرد:

  • بخاطر داشته باشید که حتما دفترچه راهنما یا توضیحات همراه را بخوانید

تقریبا هر پروژکتور جدیدی که وارد بازار می شود ، یک دفترچه راهنمای کاغذی و یا یک سی دی به صورت فرمت الکترونیکی به همراه دارد.اغلب در دفترچه راهنمای هر پروژکتور ، نکات مهم در مورد روش صحیح راه اندازی پروژکتور و نحوه نگهداری آن مدل ، وجود دارد که قبل از اولین راه اندازی پروژکتور ، باید سعی کنید که وقتی را اختصاص به خواندن جزئیات دفترچه راهنما دهید ، مانند اینکه چگونه پوشش فیلتر را بردارید . حتی در صورتی که تجربه قبلی استفاده از پروژکتور را هم داشته باشید، هر مدل ، ویژگی و مشخصات خاص خودش را دارد که آگاهی از آن مهم است . آشنا شدن با این مشخصه ها این امکان را به شما می دهد که بگویید چه وقت چیزی اشتباه است ، یا حتی بهتر است که تدابیر پیشگیرانه ای برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در همان مرحله اول اتخاد کنید.

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور
تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

 

  • با انتخاب دقیق محل راه اندازی، عمر پروژکتور را افزایش دهید

وقتی که قصد انتخاب محل قرار دادن پروژکتور را دارید توصیه نگهداری پروژکتور را بخوانید.توصیه ای که باید عمل شود این است که حداقل ۶۰ سانتیمتر فضای آزاد در اطراف پروژکتور باشد تا امکان تهویه گرمای پروژکتور را داشته باشد . عدم تهویه گرما به این معناست که گرمایی که در پروژکتور ایجاد می شود نمی تواند خارج شود، و در نتیجه باعث آسیب رساندن به بخشهای داخلی پروژکتور می شود.

  • دمای ویدئو پروژکتور 

همیشه از دمای درجه پروژکتور در حال کار ،آگاهی داشته باشید و از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم آفتاب و یا نزدیک به وسایل گرمایشی اجتناب کنید. دمای مطلوب برای کارکرد ویدیئو پروژکتور حدودا بین ۵ تا ۳۵ درجه می باشد و در صورتی که پروژکتور را در دمای زیر ۵ درجه و بالای ۳۵ درجه بکار ببرید ، باعث آسیب به دستگاه می شود. همچنین اکثر شرکتهای تولید کننده ، این خسارات را تحت پوشش گارانتی قرار نمی دهند.
در صورتیکه که می خواهید پروژکتور را به سقف نصب کنید ؛مطمئن شوید که پروژکتور به طور مستقیم جنب دریچه گرما ،یا تهویه نباشد. چیزی که باید بدانید این است که با این کار؛ گرمای بیشتری نسبت به گرمای خود پروژکتور در اطرافش ایجاد می کنید.

  • مراقبت در برابر دود و گرد و غبار  

سعی کنید حتی المقدور پروژکتور را در اتاق های مملو از دود  و غبار و کثیفی استفاده نکنید که در این صورت احتمال آسیب رسیدن به لنزهای پروژکتور وجود دارد. ما مشتری ای داشتیم که پروژکتور را در یک کافه سنتی استفاده می کرد و زمانی که برای سرویس رایگان مراجعه کرده بود ، با وجود اینکه مدت کوتاهی از کارکرد دستگاه گذشته بود ، داخل دستگاه بسیار کثیف و پر از دود شده بود و حتی بشدت بوی کافه می داد!

  • رطوبت 

هم چنین ، هیچگاه پروژکتور را در معرض رطوبت قرار ندهید ؛ که در این صورت باعث آسیب رسیدن به کیفیت تصویر صفحه نمایش می گردد.
مطمئن شوید که در صورتیکه که پروژکتور را روی سقف نصب می کنید ؛ برای جلوگیری از سقوط ،از پایه ایمن و مناسب استفاده شود تا از آسیب رسیدن به دستگاه و افراد جلوگیری شود.

  • جابجایی ویدئو پروژکتور

وقتی که برای اولین بار پروژکتور را از جعبه خارج میکنید، جعبه ی اصلی و فوم های محافظتی آن را نگه دارید. اگر در آینده لازم شد که پروژکتور را به محل دیگری جابجا کنید ؛ از آنها استفاده کنید . در صورتیکه که دستگاه را در جعبه اصلی خود قرار ندهید ، خطر آسیب رساندن به دستگاه در حین حمل و نقل بالا می رود.

 

بسته بندی
بسته بندی

بسته بندی اصلی پروژکتور ها ، دارای فوم های محافظی است که برای جلوگیری از ضربه خوردن در هنگام حمل و نقل ضروری است و دقیقا به شکل و اندازه پروژکتور است .
وقتی که در حال بردن پروژکتور با خودرو هستید باید سعی کنید که در معرض دمای بالا قرار ندهید. در تابستان ماشین ها بسیار داغ می شوند و از سوی دیگر در زمستان بسیار سرد . همچنین توشه فرودگاه هم که بسیار سرد است ، می تواند به دستگاه آسیب برساند.
لطفا توجه داشته باشید که تمامی مطالب سایت ایمن پردازش ، به صورت اختصاصی تهیه یا ترجمه می شوند و کپی برداری از آنها بدون ذکر منبع مورد رضایت ما نخواهد بود.در مطالبی هم که ما در تهیه آنها از منابع یا عکس هایی استفاده می کنیم ، همیشه آدرس دقیق آن ها را یادآوری می کنیم .

 

ترجمه و تالیف : www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای با علامت * ضروری هستند

کانال تلگرام گروه مهندسی سیف لند